Stop met stilstaan. Dit zijn de 7 universele manieren waarmee iedereen in beweging komt

In beweging komen. Het lijkt zo makkelijk. Tóch is het lastig. Er zijn zoveel dingen die ons tegenhouden. En daardoor blijf je stilstaan. Wil je dat? Nee tuurlijk niet! Je wilt in actie komen.
Iedereen heeft het wel eens meegemaakt. En daarom heb ik aan meer dan 100 mensen gevraagd wat hun helpt om in beweging te komen. En het grappige is; de uitkomsten zijn universeel! Zie hier de top 7 manieren om in beweging te komen.

1. Wees je bewust van de frustratie en onvrede over de huidige situatie
Wee eerlijk naar jezelf en luister naar de signalen. Je voelt gewoon fysiek en geestelijk als iets niet klopt. Stel jezelf maar eens openlijk de vraag ‘Word ik hier gelukkig van?’

2. Krijg helderheid waar je naar toe wilt (en met name waarom je dat wilt)
Het belang moet voor jezelf haarscherp zijn. Alleen dan creëer je een intrinsieke drive die je op een natuurlijk manier in beweging zet. Geen discipline? Onzin. Je hebt alleen je intrinsieke belang niet duidelijk genoeg.

3. De gewenste situatie voor je zien
Visualiseer het eindresultaat. Stel je voor hoe het voelt als je dat bereikt. Wat zou er dan gebeuren? Hoe zou dat eruit zien? Alleen al dit voor je zien, zorgt voor een enorm verlangen om in actie te gaan.

4. Een duidelijk plan hoe je daar komt
Moet je dan een compleet stappenplan hebben? Nee. Het gaat met name om te weten wat de eerste stap is. De rest volgt vanzelf wel. Daar kun je op vertrouwen. Dat pad vormt zich vanzelf wel. We kunnen uiteindelijk toch niet in de toekomst kijken.

5. Bewust ruimte, rust en tijd creëren om die eerste stappen te nemen
Creëer tijd om de dingen te doen die JIJ belangrijk vindt. Liefst stappen die klein zijn en met een concreet en korte termijn doel. En plan die in. Al is het maar 5 minuten per dag.

6. Het gewoon gaan doen
Belemmerende overtuigingen en doemscenario’s zijn er altijd. Maar wat als je het nou gewoon eens gaat doen en van daar wel verder kijkt? Denk aan het motto van Nike; ‘Just do it!’
(Ik merk dat ik er zelf de laatste tijd nog een woordje tussen zet om er geen enkel excuus tussen te laten komen; ‘Just f*&$@ do it!’)

7. Fysieke en geestelijke gezondheid/stabiliteit is een must
Zorg er voor dat je aandacht geeft aan je lichaam en geest. Alleen dan kun je goed luisteren naar de signalen en je intuïtie. En een ander belangrijk zij-effect; als je stappen zet om je gezondheid te verbeteren, helpt dat enorm om ook op andere vlakken stappen te zetten.
En dat is heel simpel; eet gezond en zorg voor momenten van beweging, ontspanning en rust. Wederom; plan het in. Je wilt toch in beweging komen?

Klaar om in actie te komen? Nog obstakels te overwinnen? Denk je dat wat hulp van buitenaf je kan helpen? Deze week geef ik weer 3 gratis doorbraaksessies weg. 30 minuten 1-op-1 met mij, gratis. Gewoon omdat ik het belangrijk vind om je verder te helpen.

Is dat wat voor jou? Klik hier, kies ‘gratis doorbraaksessie’ aan en geef je motivatie waarom je dit graag wilt of nodig hebt. Volgende week hoor je of je bij de 3 gelukkige winnaars zit. 

Ben jij een winnaar die in beweging komt? Meld je hier aan.

 

Shares

Wil je weten of je momenteel op de juiste plek zit?

Doe de test en kom er in slechts 5 minuten achter of je wel of niet het juiste werk doet en waar dat precies aan ligt.

Pin It on Pinterest